Konstig dröm

I natt drömde jag att jag behövde en ny lever, jag stod på listan och så ringde de. Klockan 9.00 skulle vi vara inne. Om man är lite insatt i transplantationer så vet man att organ inte klarar sig för länge när den är utplockad ur kroppen så det är viktigt att komma i tid. Men vi hade ingen stress, vi packade i en evighet, gick omkring till folk och sa hejdå osv. Drömmer ganska ofta om att jag behöver en ny lever så det finns säkert som en oro hos mig att jag ska få en kronisk avstötning eller något annat.

Jag har börjat fundera över vems lever det var jag fick, har inte tänkt så mycket på det och det känns som min lever men jag undrar så vems det var förr. Jag tror inte att jag egentligen vill veta men ändå vill jag.

Har följt en blogg om en man som behövde en ny lever och lunga, han fick sina organ men tyvärr klarade hans kropp inte den stora påfrestningen. Känner med hans familj och är tacksam över vilken tur jag hade. Att vi får vara tillsammans och att jag får se Kajsa växa och utvecklas.

I morgon ska jag till NÄL för att lämna prover, ska bli intressant att se om leverproverna har stigit. När jag har minskat kortisonet tidigare har de gjort det. Vore väldigt skönt om de inte hade gjort det så vi kan följa planen om att sätta ut kortisonet helt!

________________________________

Malin

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja att gå igenom en transplantation för andra gången önksar man ingen=( Det räcker med en! Lider oxå med familjen till han du pratar om=( Fruktansvärt! Det ligger så nära en, så man känner nog lite extra skulle jag tro.<3

2011-02-07 @ 12:29:44
URL: http://familjenlever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0