Tomten

En snäll tomte har de senaste åren kommit smygandes upp till verandan och där lämnat ett paket till Kajsa. I år var vi inte hemma på julaftonsmorgon men när vi kom hem låg där ett så vackert inslaget paket och fudgen som hade ställt ut till tomten var borta. 
Kajsa var lite bekymrad över hur det skulle gå när vi inte var hemma så hon kommer bli så glad när hon vaknar i morgon och får se paketet! Tack snälla tomten och tomtemor!


På julen så äter man och äter och äter lite till. Jag trodde att jag var mer än nöjd på mat och sötsaker men nu när vi landade i soffan åkte godisskålen fram och det gick väldigt bra att äta mer än nödvändigt!
I morgon firar vi jul för sista gången i år och sedan ska jag vara ledig fram tills den 3:e. Skönt att ha tid att vila upp sig efter allt kalasande!
Under mina lediga dagar ska jag vila, glasfusa, experimentera fram nya skorpsmaker, lära K att åka längskidor och bara vara med min man och dotter. Några fikabesök kommer det bli med. Det bästa av alla är att dessa saker inte är några måsten, bara saker jag vill göra, så om jag känner att jag inte orkar göra en endaste liten grej så kan jag strunta i allt och bara slappa!

God fortsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0