Tur och retur till akuten.

I dag har jag spenderat några timmar på akuten, tagit leverprover och en massa andra prover. Leverproverna var fina! Hurrra, hurra! De tog även en bakterieodling på blodet men det svaret kommer dröja några dagar.
De erbjöd mig att vara kvar över natten men iom att de inte skulle göra något mer än att ta febern med jämna mellanrum och ha lite koll på mitt allmäntillstånd tyckte jag att jag hade det bättre hemma. Jag känner min kropp så pass bra att jag vet när jag blir sämre + att jag tempar regelbundet själv.
Jag har nog aldrig blivit så grundligt undersökt av någon läkare förut! Han kollade verkligen allt! Tryggt!

Så vad är det då? Mår fortfarande lika dåligt som i går.  CRP var aningens högt och liksaså ett inflammationsvärde. Antingen så är det ett virus som ligger och mumlar runt i kroppen. (mina mediciner kan ju kamouflera symptomen) eller så är det något som "är på uppgång" dvs något som ligger och pyr i kroppen men som ännu inte brakat lös. Ja, eller så är det något helt annat. Hade ju inte varit första gången det händer något i min kropp som gör att läkarna slår ut med armarna och inte har en aning om vad det är. De är ju inte mer än människor!
Hur som helst, en stor ros till akuten på NÄL!

Nu väntar en rykand kopp kaffe på mig och sedan ska jag krypa ned i sängen och vila!

Kram på er från Malin (som har finfina levervärden!)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad skönt hjärtat att levervärdena var bra!! :) Hoppas det slutar spöka i kroppen på dig snart! Tänker på dig <3

Kramar

2011-01-07 @ 17:47:10
Postat av: Pernilla

Vad skönt hjärtat att levervärdena var bra!! :)

Hoppas verkligen det slutar spöka i kroppen på dig!

Tänker på dig <3

Kramar i massor

2011-01-07 @ 17:48:44
Postat av: Malin

Tack gumman! Det känns lite bättre nu på kvällen så nu tror jag stenhårt på att det blir bra tills i morgon! Kram

2011-01-07 @ 21:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0