njure

Det har fungerat rätt bra att förtränga att njurana har tagit en hel del stryk under de tre sista åren, har drygt 50% funktion kvar enligt sista mätningen. Nu är det snart dags för en ny mätning och funderingarna poppar upp. Hur mkt funktion har jag nu? Kommer jag behöva byta mediciner med allt vad det innebär med trix att få rätt doser, avstötningsoro och nya biverkningar? Kommer mina njurar klara sig eller kommer jag behöva transplantera en njure med?
Det går ju inte att gå runt att oroa sig hela tiden men det känns rätt oundvikligt att det kommer nu när det blir aktualiserat i och med undersökningen.
De har sänkt min prografdos så jag har inte lika mycket belastning på kroppen nu, jag hoppas att det kan göra att njurarna klarar sig ett bra tag till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0