Vård av barn och vård av mig.

K är sjuk så i dag har jag vård av barn. Bernth var här på morgonen och tog hand om henne medans jag lämnade prover så lite vård av mig själv har jag redan hunnit med. Nu ligger jag i soffan och blir serverad tårta av Kajsa. Tyvärr är det trätårta. Hade inte suttit fel med en mumsig bakelse och lite kaffe nu. Brasan är tänd och sprider en skön värme i rummet, kylan ute gör att man fryser ända in i märgen.

Är väldigt sugen på att pyssla med något men jag har total idétorka så jag ligger kvar här och tittar på Kajsa som påbörjat ett kojbygge under trappan, ska bli tårtkalas där inne för Sötis, Bäis och Voffis.

Dagens mål är att fixa lunch och bläddra i två jultidningar som jag fått låna av Suss. Lagom krav på en slö dag tycker jag!
Magasinet Jeanne d’Arc Living
Önskar att jag hade den här hemma så jag kunde få lite inspiration. Skitans att jag inte kan åka till Maxi nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0