Sova på soffan

Natten spenderades på soffan, ingen skön sömn alls! Vaknade av att ögat var ihopknökat när det hade legat pressat mot den hårda soffan.
Anledningen till soffsoveriet var att en i familjen hade 40 grader feber och en kräktes...mysig smitthärd att leva i! Peppar, peppar mår jag ån så länge bra. Håller tummarna för att det ska gå en antal timmat så att medicinerna hinner tas upp i  kroppen om jag skulle kräkas. Båda mår iofs ganska ok nu!
Hoppas att jag slipper bli sjuk, i morgon ska jag till läkaren och det känns rätt angeläget att komma dit och prata om hur vi ska gå vidare. Om det finns möjlighet så hade det varit skönt att bli lite piggare och gå upp lite i vikt.

Ute verkar det vara en underbar dag! Solen skiner och himlen är klarblå bakom några små moln. Om Kajsa piggar på sig vore det skönt att få lite luft idag, bara vara i trädgården en liten stund och plocka upp nedfallna äpplen och smågreja lite.
Nu börjar veckotidningarna/inredningstidningarna visa höstuppsättningar med mossa och ljus och jag blir så sugen på att byta sommarblomman på verandan mot någor mer höstigt. Fast det får nog vänta lite för den kämpar på och rosen har till och med fått nya knoppar.

Det är nog dags att höstfixa i växthuset med, plocka in dynor, mattan och duken. Plantera ned de växter som ska få växa vidare i trädgården och vinterbona för växterna som ska få stå kvar. Ska bli riktigt roligt att göra höstfint där inne, självklart måste det bli höstarrangemang där med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0