Övernattning hos mamma

Eftersom Anders var bortrest över natten passade Kajsa och jag på att övernatta hos mamma/mormor. Vi vilade på dagen och på seneftermiddagen åkte vi till Nossebro och mötte upp med Ingalill på Hectors skor. Kajsa fick nya springskor och jag ett par svart skor. Mamma hämtade Kajsa så att jag kunde titta vidare i lugn och ro när hon hade provat klart.


Sedan fortsatte vi vidare upp till mamma och åt världens godaste tacotårta.  Tog bild på den men mitt minneskort sitter kvar i mammas dator. Mormor Ingrid och Ingalill gjorde oss sällskap under kvällen.

I morses åkte vi till bilprovningen, blev ombesiktning för ”krägningshämmaren , höger fram. Lös fastsättning” Det gör mig faktiskt ingenting. Huvudsaken är att bilen är säker att köra. En ombesiktning är ok.

Nu är det dags att åka till jobbet. Idag ska jag ta med mig ett gäng till skogen. Regnkläderna är nedpackade. Ska bli skönt att komma ut men jag hoppas att vi slipper fästingar denna gången nu när borttagningsexperten har semester.

De lila snäckorna verkar trivas, en satt och mumsade brocoli när vi kom hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0