Börja träna

På söndag ska jag börja på gymmet igen. Knaprar lite på en kaka och funderar på om jag borde lyfta lite hantlar inför söndagen, förträna så att säga. Ska bli spännande att se vad jag klarar, hur mycket muskler som har försvunnit över sommaren. Det coolaste är att det går så enormt fort att bygga upp muskler. Kroppen är helt fantastisk!

Så var det ju det här med valet...jag röstade som vanligt på socialdemokraterna. Tittade nog 5 gånger extra på lapparna så att det inte var sverigedemokraterna det stod på lappen! Nu i efterhand så känns det som att jag borde ha röstat blått bara för att de skulle få majoritet men samtidigt känner jag att jag är så emot mycket av deras politik så det GÅR bara inte. Har så svårt för att svaga och fattiga ska få det sämre. Sjukförsäkringen är ett skämt som den är nu, många som är riktigt sjuka i cancer eller något annat livshotande ska ut och jobba. Det är något som jag inte kan ställa mig bakom. Så blir det omval är jag fortfarande rosenröd, antar att det lär vara många andra som hoppar över till det andra blocket. Synd om det kommer bli en trend. 

Nu drar lights in Alingsås igång! Vi har inte varit där på tre år, har alltid kommit ngt i mellan. I år ska vi verkligen försöka komma dit. Lite svårt nu när pytte inte åker vagn längre, när det väl är mörkt ute är hon trött och orkar inte gå runt. Kanske kan bädda ned henne i skrindan fast det kanske blir för skumpigt på kullerstensgatorna?
Sist vi var där hade jag telefonen i innerfickan och väntade på samtal om en ny lever. Var rätt risig då men klarade att gå runt i Nolhaga med syrran och hennes familj. Då var vi sex stycken och nu är vi sju!
Emma är så rolig, hon äter saltgurka, oliver och är nästan löjligt förjust i alla såser och röror. Vitlöksås, ketchup och senap slevar hon in-alltså bart. Hon skulle kunna äta det istället för joggi på morgonen! Sötingen!

Det var verkligen gött att komma tillbaks till jobbet idag, alla ordinarie där igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0