Aj

Vaknade i natt av att det gjorde riktigt ont i magen. Så pass ont att det inte gick att ligga kvar i sängen. Inte alls i samma grad som i somras när jag fick åka in till akuten men som när den omgången startade. Turligt nog verkar det klara sig den här gången. Kan vara en knix på tarmen som gör att passagen stoppas och att det därför gör ont innan tarmen rättar till sig igen. Tydligen vanligt när man tagit ut hela tarmen och sedan lagt i den igen, då ligger den inte som man var skapad från början. Inte så konstigt egentligen att det blir lite tokigt när man tar bort en tarm och sedan nystar ihop den kvarvarande på 8 meter och stoppar in igen. Lite trassel får man nog räkna med.

Nu ska jag snart handla, syrran kommer och passar Kajsa i eftermiddag så vi ska fylla på kylen och skåpen med tacogrejer och fredagsmysgodis.

Ska även passa på och handla till söndagens gäster. Nu ska vi återigen försöka samlas, njurarna och jag. Vi är tre tjejer som blev sammanlänkade på Sahlgrenska när de fick njurar och jag min lever. Nu var det över ett år sedan vi sågs så det ska bli så kul att ses! Ska laga långkoks rödvinsgryta med potatisklyftor i ugn.

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0