Vimplar färdiga...oh nej, det blev massor av "detaljer" (som Kajsa säger) igen.

Jag är verkligen kass på att göra stilrent och enkelt, det är väl så att jag är djupt i träsket där jag vill ha plottrigt och gulligt för närvarande. För att få plats med allt gulligull blev det inte bokstäver på alla utan bara orden på en vimpel. 
Kajsa satt med mig uppe på hallgolvet och gjorde vimplar och pysslade, så mysigt att greja tillsammans. Tur att jag fick en liten pysselfia!
Så här blev det!







Kajsa gjorde två vimplar, här är den ena. Hon är i sitt esse när hon pysslar. Hon säger "jag kanske borde ha fler detaljer mamma".


När jag letade en vägg för att hänga upp vimplarna på när de skulle fotas tog jag ned hallspegeln. I perioder har jag tittat på den och sett vad FUL den är. Fururam! Har tänkt att jag ska måla om den men så har det fallit i glömska och så blir man hemmablind igen. Nu när uslingen ändå var nere tänkte jag att nu är det dags. Då kommer Anders in och säger att vi har ju en fönsterspegel i förrådet. Efter 3 sekunder stog han där i hallen igen med spegeln i handen. Lite fönsterputs och upp på väggen och det blev ett nytt rum. Spegeln har svärmor köpt på antikladan för en massa år sedan och vi hade den i lägenheten, hade helt glömt av av den fanns!





Kommentarer
Postat av: Fredrika

Åhhh dom blev verkligen jättefina!!! Vill Ha ;) Hmmm vi får nog ha en liten pysselkväll nu i höst. Kram på dig

2010-10-17 @ 17:20:57
URL: http://www.aztrids.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tack! Visst ska vi ha det! Kram.

2010-10-17 @ 20:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0