Pyssel

Har börjat pyssla vimplar. Ska bli 5 stycken vimplar på snöre. Har inte riktigt bestämt mig om det ska vara en bokstav på varje vimpel,(fast då får jag göra fler vimplar) eller om det bara ska stå God Jul på den mittersta. Roligt är det iaf! Ska försöka att inte göra för mkt, att hålla det lite enkelt. Det är så lätt att överdekorera och även om varje vimpel skulle bli supersöt var för sig kan det bli för mkt med alla fem på rad. Får nog göra en ensam vimpel och tokdekorera så att jag får leka loss ordentligt!

Vad kallt det har blivit! Kallt ute och kallt inne. Fördelen med vårt hus är att det är svalt på sommaren, nackdelen är att det är iskallt på vintern! Burrar runt i filt och tomteskor. Har inte fått in vanan att tända brasan heller, det är väldigt mysigt men man glömmer av att den finns som värmekälla.

I helgen ska jag frossa i jultidningar som gulliga Suss lånade mig. Jag ska pyssla lite, umgås med svärfar och annan släkt och på söndag ska till Ullared. Vi ska åka redan vid halv sju så jag lär sova i bilen! Känns som att det kommer bli en bra helg med både roliga grejer och tid för vila!

Såå....trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: petra

ohhhh ullared, va roligt.

I morgon läggs vårt golv så det kommer vara klart till novembernatta!!!

Äntligen kom jag ihåg att kika in hos dig.

Kaaaaan tänkas det kommer en beställning på vimplar he he he he....

Vill göra en adventskalender till Elvis, inspirera mig o giv mig tips!!! snälla

kram kram hjärtat

2010-10-15 @ 22:38:54
Postat av: petra igen

åh va e det jag seeer, du har varit i alingsås, med alla gamla vänner o jag va inte tillfrågad, det sårade lite gumma, snyft.

2010-10-15 @ 22:44:38
Postat av: Malin

Kul! Har du fått reda på datum än? Gör vimplarna i papper...slipper sy och det går mkt snabbare! ;-)

Vi var inte "alla", Katrin och jag skulle träffas och så kom Maria med på ett bananskal! Ska tänka på dig nästa gång det blir en träff. Puss

2010-10-15 @ 23:10:17
Postat av: Susann

Hallåj! Vad flitig du är på att blogga, skoj. Jag tänker att jag ska skriva inlägg varje dag men det blir sällan mer än en tanke...

Jag tänkte sy mig en liten girland med bokstäver som bildar god jul! Nästan samma idé!



Ha en skön helg/ kram S

2010-10-15 @ 23:47:43
Postat av: Sara

God morgon



Tänkte bara chocka dig med att visa att jag äntligen tittat in på din blogg, hi hi. Den ser väldigt fin ut.



Ha det så bra i helgen och hoppas du hittar massa kul på Ullared. Vi hörs!



Kram Sara

2010-10-16 @ 10:21:26
Postat av: Malin

Susann: Kul,du får visa hur den blev när den är färdig! Kollar in i din blogg nästan varje dag-du ligger i min blogglista så du får börja få tankatna till text igen! Kram



Sara: Kul! :-) Ha ett kul kalajs idag och hälsa familjen! P&K

2010-10-16 @ 13:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0