Mat och bröllop

Idag har det varit mycket bröllop och mycket mat och fika. Träffat min älskade mamma och moster, smuttat på Pommac och följt kronprinsessans bröllop!
Började morgonen med att baka en rabarber/jordgubbskaka. Underbart att se Kajsa dra upp rabarber och dratta på ändan när den släpper från sitt fäste. Kakan är helt underbar och med mixade rabarber får jag äta den i obegränsad mängd!

Det ser ut lite som att någon har kräkts lite i kakan men den ÄR god...

Efter en stund ryggläge var det dags att fixa lunchen. Hör och häpna, jag gjorde fisk och det var gott!
Ungsbakad fisk i folie med morot, tomat, purjolök, citron, salt och peppar. Kokad potatis till och en kall sås med parmesan och vitlök.

Har inte provat min bröllopsklänning sedan vi gifte oss, dvs för tre år sedan, så dagen till ära tyckte jag det var dags. Den var alldeles för stor och jag var alldeles för osminkad men det var kul iaf!
Tack mamma, moster, Kajsa, Anders och Bernth för en underbar dag!

Mår förresten mkt bättre nu så om det fortsätter så så jobbar jag på måndag igen! Längtar verkligen efter en vanlig vardag igen så det ska bli skönt att komma igång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0