REA

Realisation på stan och jag kommer hem med två par svarta byxor till fullpris. Fast de satt så bra att det inte spelar någon roll. Har svårt att hitta byxor som sitter skönt, när de sitter som de ska är de i regel för tighta för stomin och då blir de liggande i garderoben hur snyggt de än sitter. Dagens inköp satt mjukt över magen men var smala i benen. Perfekt!
Ett besök på systemet blev det med. Så fort jag sätter min fot på systemet så infinner sig en märklig känsla i mig. Som att jag gör något förbjudet. Trots att jag bara handlar från alkoholfria hyllan så känner jag mig som en alkoholist. Konstigt för att beställa en drink i baren gör inte alls att jag känner på samma sätt! Att jag aldrig haft problem med drickandet verkar inte alls påverka min inställning! Märkligt!
Numera är jag näst intill nykterist, vill spara på min nya lever så mycket jag kan och vara rädd om den. Fast jag kan sakna att dricka ett gott vin.

I morgon ska vi fira in det nya året med syrran och hennes familj. Hur länge vi orkar vara uppe får vi se men ingen av oss "måste" vara uppe vid tolvslaget. Vi börjar tidigt i stället och fikar, fixar god mat och bara umgås. Ska bli härligt!

Ha det gott! /Malin


Kommentarer
Postat av: Therese

Hejsan Gumman.

Jag känner precis som du när man går på systemet, konstigt är det eftersom man aldrig varit någon stor drickare. Man skäms på något konstigt sätt när man går in dit. Vi var där i tisdags och handlade några öl till Danne att ha på nyår och även om man inte ska ha något själv så får man denna lustiga känsla i kroppen. Sen fick Danne visa leg i kassan och det gjorde honom överlycklig, han är ju trots allt 36 år.

Hoppas att ni får en underbar nyårsafton.

Gott nytt år.

Kram

T

2010-12-30 @ 19:24:33
URL: http://tazmania-lever.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha, kan tänka mig att han blev mallig då! Jag fick inte visa i dag... Alltid lika kul när man får göra det! Speciellt när man handlar en falska alkoholfritt! :-)

Gott nytt år på er med!

Kram!

2010-12-30 @ 19:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0