Onsdag igen

Tiden går så fort så att jag nästan inte hinner med! I dag har jag lämnat prover igen + prover till kommande besök på diabetesmottagningen.
Fick svar på min senaste cellceptkoncentration och nu låg det lite lågt, vi avvaktar och tar en ny koncentration om ett tag. Det känns i kroppen att halten har sänkts, nu är jag mig själv i psyket igen och är glad och utan ångest. Nästa mål efter att cellcepten ligger perfekt är att långsamt, långsamt fasa ut kortisonet! Känns så bra att alltmer mediciner försvinner och att kroppen slipper biverkningar.

Lämnade en chokladkartong till alla som tar hand om mig på NÄL, jag tror att de vet att jag uppskattar det de gör men det skadar inte att visa det lite extra då och då. Jag har tur som tillhör NÄL, bättre sjuksköterskor och undersköterskor kan man inte ha!


I lördags fattades det en dekoration på bordet så jag gjorde en liten enkel mosskruka med ljus i. Ljuskoppen hittade jag på Blomsterlandet.


Till fredagsfikat på jobbet tänker jag bjuda på en kaka, hade inte så gott om tid så det fick bli en enkel men god sort. En riktig hälsokaka, ja inte kalorimässigt men för själen!


Hej svejs.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är så otroligt duktig på att pyssla, Malin! :)

2010-12-09 @ 09:21:58
URL: http://www.hildashem.se
Postat av: Heléne Bryntesson

Kakorna var väldigt goda.Ha en bra födelsedagskväll.

Kram Helene

2010-12-10 @ 18:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0