VAB

Kajsa är förkyld så i morgon ska vi vara hemma och ta hand om snuva och feber. I dag har hon frivilligt lagt sig mitt på dagen och vilat.

Växthuset är fullt. I dag fick jag en fin ljusstake och två stolar av Bernth. Sådant som funnits med från att Anders var liten. Känns roligt att veta historien bakom möblerna, vem som omsorgsfullt målade den ena stolen blå. Det börjar bli lite för mycket grejer där inne, det är bara det att allt är så fint. Jag kan inte plocka bort något. Som tur är behöver det inte vara perfekt där inne...man ska bara må bra av att sitta där.

Det känns verkligen att det börjar bli höst. Mörkt och kyligt. Doften av nedfallna, mogna äpplen fyller mig alltid med lite ångest, det är liksom en brytpunkt sommar till höst när det doften infinner sig. Ändå gillar jag hösten. Tjocka strumpbyxor, stövlar och att ta fram halsduken och fingervantar.

Ser fram emot 19.00 i morgon då jag får sällskap av pysslare! Har bakat en kaka men den blev lite "välgräddad" men med grädde på så går den nog ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0