En bäver i ryggen.

Sov inte mycket i natt, först låg jag vaken länge, länge sedan kom Kajsa in. Händer väldigt sällan att hon kommer in på natten men en mardröm hade väckt henne. Med sig hade hon Peppe Pepparkaka, Bebis Öga, Hundis, kudden och BÄVRIS. Bävris är en bäver från Borås djurpark. Den är verklighetstrogen och lite hård. Bävris skulle sova bredvid Kajsa, dvs intryckt i min rygg. Det var inte skönt. När Kajsa sov fick Bävris sova vid våra fötter. Sedan sov Kajsas fötter på min mage.
Bävris är ond. Då och då ställer han sig på strategiskt utvalda ställen i vårt hem och tittar på mig. Varje gång tror jag att han är ett djur som kommit in. Varje gång skriker jag högt. Det kan hända att Bävris kommer rymma. Så synd.

Ser ni ondskan i blicken?

Nu ska vi snart ta en minipromenad i skogen. Farfar B är har och ska göra oss sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0