Farliga skorpor!

Ibland så tänker jag ut så bra saker, tex ny skorprecept. Ni som känner mig vet vid det här laget att jag snöat in på att baka skorpor eller biscotti utan mandel. När man tänker ut så där riktigt svinbra saker så vill man ju gärna att det ska bli lika bra som man har tänkt...
Så här var det iaf.
Mmm, skorpor med hallon och blåbar-det är nog gott! Det borde ju vara jättebra att lägga i bären när de är frusna så blir det inte en massa bärsaft som färgar degen. Sagt och gjort, jag smälter smöret, blandar i bären i mjölblandninen och ska sedan bara knåda ihop allt. Vad händer då? Jo bären fryser givetvis smöret, det går inte att få ihop degen, mina händer får nästintill frostskador och tillslut så smälter bären (de som inte rullat ned på golvet) och degen blir blå och väldigt, väldigt kladdig.
Jag tänker ut så bra saker men det är synd att bären inte fattade hur bra det var.

Inte riktigt lika färgglada efter gräddning! Blev rätt goda men definitivt inte värda jobbet! Nästa gång ska jag testa äpple kanel.

Kram/Malin

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja det va väldig tur att det va samma dos på dom viktigaste.. Äter bara 5 prednosolon, så jag skippade den imorse. Skippade blodförtunnande och blodtryckssänkande oxå.. Klantigt värre! Lär ju inte hända igen.. Förhoppningsvis=D

2011-01-13 @ 22:08:43
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det va väldig tur att det va samma dos på dom viktigaste.. Äter bara 5 prednosolon, så jag skippade den imorse. Skippade blodförtunnande och blodtryckssänkande oxå.. Klantigt värre! Lär ju inte hända igen.. Förhoppningsvis=D

2011-01-13 @ 22:09:06
Postat av: Susann

Vill bara tipsa dig om att det finns frystorkade och torkade bär. Risenta har bl.a. De passar perfekt att ha i skorpor!



Kram S

2011-01-14 @ 16:01:05
URL: http://frun-pa-landet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0