Beslutsångest och tallrikshylla.

Fick just reda på att min avdelning på NÄL har stängt i morgon. Usch, vet inte hur jag ska göra nu, ska jag avvakta och tänka att det nog går över eller ska jag åka till akuten i morgon och lämna leverprover. Jag menar hur konstigt låter inte det här:
-Jaha och hur är det med dig då? (trolig kommentar av läkaren)¨
- Jo, jag känner mig märklig, matt i kroppen, benen bär mig inte riktigt och ögonlocken hänger. Jag har inte feber men ligger på 37.5 och det är förhöjt för mig. Det kliar kanske lite i handflatorna och under fötterna med fast det kan vara för att jag inbillar mig att levervärden är dåliga...

Hypokondriker! Så skulle han förmodligen inte säga men det är så jag känner. Jag menar hängande ögonlock hur ska han kunna veta att det är det bästa tecknet att kolla efter när jag blir sjuk?
Samtidigt vore det surt om jag inte lämnade prover och sedan gick och dog av någon löjlig infektion eller avstötning bara för att jag var rädd för att bli stämplad som en hispig patient. Hmm, what to do?

Så nu tänker jag förtränga det tills i morgon och istället tänka på min tallrikshylla. Jag har gjort en skiss och nu tänker jag så det knakar på var man skulle kunna  ha som bas. Jag har tänkt mig som en låda, eventuellt en låda till en byrå. I den ska jag sätta små hyllplan och lister som stoppar tallrikarna.
Just nu finns det ingen möglighet att ens borra ett hål för källardörren är omöjlig att öppna så jag har tid på mig att tänka hur jag vill ha hyllan.
Ska bli ett spännande projekt!

Kram /Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0