Skitans

Jaha, då blev dagens träff inställd igen! Kajsa har hög feber och kräktes nyss så det känns som en väldigt dålig idé att ta hit två transplanterade. Iofs skulle vi nog ha det trevligt tillsammans om vi skulle hamna på sjukhuset samtidigt men ändå!
Känns inte helt bra att vara transplanterad och stomiopererad när man tar hand om en liten fjuffa som kräks...sist jag fick problem med magen slutade det men en vecka på NÄL, fast då kräktes jag iofs inte så jag fick ju iallafall behålla medicinerna i kroppen.
Magsjuka utan tjocktarm = vätskebrist på nolltid=vätskedropp på sjukhus. Transplanterad med magsjuka kan betyda att man blir utan avstötningsmediciner över två intag och då blir det sjukhus och mediciner i dropp.
Hoppas att jag slipper det.

Man känner sig inte direkt som väldens bästa mamma när man i stort sett föser undan sitt barn som är sjukt, att Anders får ta hand om det mesta när hon har magsjuka. Men det är ju iaf det bästa, hon mår bättre av att jag är hemma men lite på avstånd än att jag ligger på sjukhus igen.

Vi kommer iaf få en god lunch, har satt in potatis i tunna skivor i ugnen och så ska vi äta rödvinsgrytan till och pannacotta till efterrätt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tråkigt att Kajsa skulle bli sjuk just idag då du har stått och fixat och donat inför träffen med njurarna.jätte tråkigt.

Men ni får ju äta gott ändå.

Kram

T

2010-09-19 @ 15:25:37
URL: http://tazmania-lever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0