Frukostgäst

I morgon bitti har jag frukostdate men min kära Linda.
Det blir färskpressad juice med morot, apelsin, äpple och citron. Kaffe, hembakat bröd, ost, skinka, korv, grönsaker och joggi. Olika flingor och avslutningsvis ett winerbröd för de som mäktar med det.
Ska bli mysigt att träffas igen och prata igen allt som hänt sedan sist!
Dyker upp redan vid 8 så jag kommer komma nedhasandes med håret på ända i pyjamas och tomtetofflor.

Den finna blomman som stod på vårt lilla bord utanför dörren hade gjort sitt så nu fick det bli en höstigare kruka där.
Lägger inte ned någon direkt energi på höstblommorna, mkt roligare att fixa julfatet men några ljung kan man ju alltid slänga fram.



När jag var och handlade idag blev jag TRÖTT på att vara transplanterad. Hade betalat och skulle packa ned varorna när jag såg att ALLT var jordigt. Något rikspucko hade vält en blomma och inte sagt till. Så mina grejer var jordiga. Jättebra att ha jord på all min mat. Suck. Som tur är har jag väldens finaste man som hjälpte mig att packa upp och göra rent allt. Han är bäst!

Hursomhelst så är det FREDAG. Två sköna helgdagar framför oss.
Ha en fin helg, ta hand om er och njut av färgerna i träden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0