Flytta runt saker

Jag gillar att flyttta runt grejer. En sak som stått för länge på samma ställe blir tillslut osynlig, man blir hemmablind. Bara genom att flytta en liten sak från vardagsrummet till köket gör att den blir som ny och man ser den ingen och kan glädjas åt den!
Köksfönstret är det stället som oftast får nygammal inredning. Har en silverbricka där som grund och den fyller jag med olika saker jag gillar. Häromdagen kom Anders hem med en väldigt roligt mönstrad orkidé och den fick dela bricka med flingsaltet. 

 


En gammal spann där någon ristat in KÖK fick bli kruka. Man blir lite nyfiken på vem det är som ristat in det och vad den användes till!

Fredag betyder ju fredagsmys. I kväll blev jag bortskämd av Anders, han fixade grillat och tunnskivad potatis i ugn. Mmm, så gott!
Till efterrätt åt vi glass med valfri topping. Kajsas såg ut så här.


I morgon ska vi ut och handla termobyxor, var ju itne helt beredd på snö! Klipptid har vi tjejer i familjen med. Bara topparna så vi kommer väl se precis ut som innan. Anders ska få roa sig med att tona mitt hår någon dag när jag tröttnar på det lite ljusare. Han kommer bli såååå glad. ;-)

Trevlig helg på er trogna läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0