Adventspyntat och lekt sjuksköterska.

Helgen har hittills bjudit på snöskottning som resulterade i en trasig man och en skyffel på taket. Efter att ha legat och tittat ut över vår gata ett tag lyckades han iaf ta sig ned från taket och in i vår hall. Jag fick ta hand om och leda honom till soffan och sedan har jag passat upp på stackarna när det har behövts något.

När man har mycket planerat så är det inte så strålande enkelt att man ska rodda allt själv. Som tur är kunde svärfar hjälpa till med skottningen av gången och vid bilarna.
Fördelen med att man måste göra saker själv är att man märker att man kan. När jag bodde själv fixade jag det mesta men nu är det liksom så enkelt att A gör det. Jag har ofta bra ideér men inte muskelstyrkan så som team fungerar vi perfekt. Förr vågade jag ta i tills det kändes som jag skulle gå av med nu är jag rädd för bråck vid ärren.

För övrigt har jag inte gjort så mycket, plockat undan saker för att få plats med adventspyntet och rensat ut hejdlöst mycket av Kajsas leksaker som hon inte använder. Nästan skamligt att vissa leksaker nästan är orörda! Tänker lägga de finaste sakerna i en påse och skänka till kyrkan. Vi har en kontakt där som vet precis vilka barn som behöver vad och det känns så bra att kunna dela med sig lite.

Dagens bild får bli på några små fåglar som jag tycker är så söta. Jag gillar det där luddiga materialet som är klistrat på plast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0