Jobb och Crème fraîche.

Idag har jag äntligen kunnat gå till jobbet igen. Jag var lite seg men samtidigt så var det väldigt lungt så det var helt ok att inte vara på topp hela dagen heller. Känns skönt att vara tillbaks! Efter jobbet var det att hämta Kajsa, laga mat, fixa efter matlagningen, slappa en pyttestund, lägga Kajsa. Nu har jag landat i soffan och jag tror att det blir en tidig sänggång i kväll.
Måste tipsa om en så god  lättcrème fraîche, Parmesan och vitlök. Jättegod! Idag fick den förgylla fiskpinnarna och vips så var det en riktigt smarrig måltid!
(bilden är lånad från Arla.se)


I morgon har vi tänkt att köpa lite nya växter till rabatterna. Var en del växter som inte klarade den hårda vintern så jag har bläddrat i växtkataloger och förhoppningsvis så är det växter som sniglarna inte gillar som jag valt.
På tal om sniglar så finns det tydligen ett nytt medlel nu, med potatismlöl och jäst. Kan ju vara värt att prova. Vi planterade ut Kajsas solrosor och några dagar senare så var de helt upptuggade. Som tur var så hade vi sparat några i en kruka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0