Strålande semester!

Kan det bli bättre än så här?
Semestern har börjat med besök hos underbara människor. Den här veckan är det bara jag och Pytte hemma så vi har fått underhålla oss själva.
I måndags var vi hos min mormor och morfar. På kvällen grillade vi hos moster Ingalill.

På tisdagen gav vi oss i väg ut i Upphärads tassemarker. Lång in på en liten grusväg (tack och lov att vi inte fick möte!) bor Marita. Vi käkade pannkakor med grädde, maränger, glass och grädde och satt och pratade i timmar. Dessutom fick vi frossa i rummet med släng/skänkgrejer. Ett par jeans som satt som en smäck och andra fina kläder fick flytta med oss hem + en massa andra grejer som Marita tyckte jag skulle ha. Bla en minikanna för mjölk och en bok om smycken. Tack så mkt Marita! Kajsa ar väldigt glad för sina bollar med!

På onsdagen hade vi minisemester i Alingsås. Övernattning på hotell syrran men barnvakt inkluderad. Detta gjorde att jag kunde passa på att träffa vänner. På torsdagen tog vi med de stora barnen och handlade i alla mysiga inredningsbutiker i centrum. Hittade två trälådor på Balders Hage som jag har skruvat ihop, satt på krokar och målat vitt. Det ska bli en hylla till köket. Bild kommer när det är torrt och upphängt.

Jag har hittat det perfekta tyget till nya gardiner till köket! Längst ned i vår linnegarderob låg sänlinne som jag fått av svärmor. Vita överlakan med broderade vita kaprifoler på. Bara att klippa av och sy en kanal och gardinerna är färdiga!

Nu ser vi fram emot att att Anders semester börjar! Inte många timmar kvar nu! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0