Semesterresa i småland.

Vi har varit på semester i Kosta och Vimmerby. Första dagen tillbringade vi i Kosta och tittade på glas. Vi bodde på Kosta boda art hotel och det var helt fanstastiskt.  http://www.kostabodaarthotel.se  Jag stod i badrummet och hoppade och pekade på all lyx och konst. Kajsa hängde på och stod bredvid och hoppade och pekade hon med. När vi bytte stad och hotell var hon inte alls lika imponerad och sa med lite överklassröst: "Det var mycket finare på lyxhotellet". Hotellet i Kosta var nybyggt och väldigt fint så det var svårt att inte bli bortskämd där!

Glaskonst i badrummet. Kajsa gillade det gjutna glashandfatet med ingjutna fiskar. Det gjorde jag med fast jag skulle inte vilja ha ett sådant hemma, glas är öht inget som finns mkt av i vår inredning.


Över sängen.


Man var lite nervös att ramla in i ett bord med en sådan skål på...


Vi tittade givetvis på glasblåsning. Häftigt hur sand kan bli till glas!


...och sedan till en vas!

Det fanns flera utställningar och givetvis outlets.








Inte förran vi kom hem och tittade mer noga på fotona såg vi vad figurena på ljusglaskonsten ovan förseställer. Massor av små människor i glas. Korten är inget vidare om man jämför med verkligheten.




Dag två och tre spenderade vi i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld. Det var precis så bra som vi hade tänkt oss, Kajsa var väldigt nöjd! Även Anders och jag tyckte att det var kul att se både skådespelen och alla hus.

Intenuddagolvbana.


Anders har besökt Mellangården, eller Norr-el södergården.







Pippi skulle rädda pappa från sjörövarna.


"Vad heter du och hur gammal är du då?"


Vid fårhagen, lägg märke till att jag inte har någon kofta på! Var lite vågad och körde enbart med solfaktor 50! Löjligt varmt den dagen.


Alllsång med Kling, Klang och fru Prysselius.


Hotellet vi sov på. Bara lite mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0