Nu bygger vi växthus

Igår började vi bygga växthus! Först fick vi röja bort vildhallon och smällbärsbuskar. Ett drygt arbete då det var som en enda stor rotklump. Därefter klättrade Anders uppför stegen och upp i den gigantiska eken med sågen i handen. Jag stod nedanför med hjärtat i halsgropen. Efter en stund brakade en stor gren ned och Anders kom nedklättrandes igen. Skönt!
Gräva, gräva och i med jordankare. Såga, på med bärlinor.
Idag har vi börjat skruva på trallen och beställt växthuset från skånska byggvaror. Det blir ett Odla 98 ( http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/vaxthus_odla_98-5974 ) som vi ska byta ut ena gaveln på. Istället för glas blir det trä där. Märk väl att jag skriver vi fast Anders gör det mesta. Jag pekar mest men idag har jag iaf skruvat trall! Skönt att kunna hjälpa till med det som jag kan/det som går.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0