Pippi på hus!

Mycket piggare och inte så snuvig längre! 
I somras blev Kajsa förälskad i en liten, vit prydnadsfågel som hon fick köpa. Den behöver ett bo bestämde vi. Blev inspirerad av en bild i Pandurokatalogen på en tavla med ett utskuret hål i där det satt en liten fågel. Men tavla kändes tråkigt så det fick bli en holk i stället.



Det är väldigt kul att göra grejer till Kajsa, det blir aldrig för mycket för henne. Ju mer pärlor och bling det är på desto gladare blir hon!

Taket är löst så man kan använda huset som presentask. Så här gjorde jag.

Jag började med att skissa på en mall, klippte, tejpade och klippte lite till. När jag blev nöjd klippte jag ut mallen i vanligt papper och vek kanterna där de skulle vikas.


Jag limmade på inviksflikarna.


Så var själva boxen färdig och ett tak skulle bli till. Mitt blev aningens för stort.



Färdigt att börja dekorera.

Gjorde tre sorters hus. En med en toarulle som bas och ett lite rundat hus. Det sistnämnda finns att ladda ned gratismall på på: http://nicholeheady.typepad.com/capture_the_moment/2009/05/introducing-bird-watching-additions.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0